Problem ze skrzynią/drążkiem zmiany biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • t_kucyk
    Ambiente
    • 2010
    • 147
    • Volkswagen

    Problem ze skrzynią/drążkiem zmiany biegów

    Zamieszczone przez niedziela67
    ale maja 7 lat gwarancji
    tak w wersji prywatnej - firmowe mają tylko 2 lata.
  • rafalr26
    Classic
    • 2009
    • 16
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Problem ze skrzynią/drążkiem zmiany biegów

    Od około 2 tygodni mam problem ze skrzynią biegów. Zaczęło sie od wyskakującego 3 biegu tzn. wchodził bez problemu, po puszczeniu sprzegła i dodaniu gazu też było ok, ale np. gdy musiałem zahamować i wciskałem sprzęgło bieg wyskakiwał do połowy (?). Taki stan utrzymywał mi sie ponad tydzień, po czym nagle drążek zmiany biegów przesunął mi się do przodu i luz przestał być wyczuwalny w normalnym położeniu. Biegi natomiast wyskakiwały już wszystkie, nawet podczas jazdy potrafiły sie wypinać Po tym zrobiłem pełną diagnostykę i diagnosta zwrócił uwagę na uszkodzone poduszki silnika. Wymieniłem je wszystkie tj 2 silnika i jedną skrzyni. Po wymianie szczególnie dużo się nie zmieniło, poza tym, że biegi lepiej wchodzą i sie "trzymają" wszystkie poza 2-gim. Luz na drążku nadal jest wyczuwalny troszę wyżej niż powienien. Podczas przełączania biegów nie słychać żadnych pisków zgrzytów itp., nie wyczuwam też wibracji. Czy możliwe, że jak siada poduszka (i) pod silnikiem rozregulowywuje się układ wyboru biegów? Przeszukałem prawie połowę tematów na forum, korzystałem też z "szukaj" ale bez rezultatu. Macie jakieś pomysły co może być nie tak?
    Skoda Octavia 00r, 1,9TDi 90KM (AGR), przebieg wg. wskazania 188tys., a rzeczywisty nieznany.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zacznij od ustawienia ciegieł w ustawienieniach podstwowych
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • rafalr26
        Classic
        • 2009
        • 16
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez german81
        zacznij od ustawienia ciegieł w ustawienieniach podstwowych
        Możesz to wyjaśnić jak laikowi? Gdzie to się ustawia? Mogę to zrobić sam?

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          tu masz instrukcie http://www.youtube.com/watch?v=tp9ggefOjAE
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • rafalr26
            Classic
            • 2009
            • 16
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Czy takie objawy jak u mnie mogą mieć coś wspólnego z olejem w skrzyni (zbyt niskim poziomem)?

            Komentarz

            • mobi65
              Rider
              • 2009
              • 291

              #7
              regulacja na zabieraku powinna pomoc masz tam tylko 1 nakretke , mialem podobna przyczyne u mnie pekl zabierak nie bylo to widoczne uszkodzenie wymienilem na nowe koszt okolo 70zl i wyregulowalem chodzi teraz jak malina

              Komentarz

              • rafalr26
                Classic
                • 2009
                • 16
                • Octavia I (1U2)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                German81, ustawiłem cięgna (linki) i biegi faktycznie lepiej wchodzą, jednak w położeniu 2 i 4 po wciśnięciu sprzęgła nadal biegi się wysuwają do połowy. Tak jakby nie do końca się zapinały i pod wpływem obciążenia i następnie odpuszczenia (przez wciśnięcie sprzęgła) wyskakują. Zauważyłem też, że w tych położeniach mam duży luz na boki na drążku zmiany biegów, czego nie ma w polożeniu R, 1, 3, 5 tam biegi wchodzą idelanie i nie ma z nimi żadnych problemów. Zastanawiam się czy czasem nie wyrobił sie jakiś element w kasecie wybieraka.

                Mobi65 zasugerował, że u niego podobny objaw był jak pękł mu zabierak linki, ale nie wiem jak sie do niego dostać - doszedłem tylko do tego, że znajduje sie w dolnej części kasety drążka.

                Macie może jakieś inne pomysły?

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  zabierak jest na skrzyni .jak chcesz to podiedz do mnie to moze cos wymysle jak zobacze w czy dokładnie lezy problem
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • rafalr26
                    Classic
                    • 2009
                    • 16
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez german81
                    zabierak jest na skrzyni .jak chcesz to podiedz do mnie to moze cos wymysle jak zobacze w czy dokładnie lezy problem
                    Jak możemy się umówić? Masz może GG? Podaj mi swoje dane kontaktowe na P.W.

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      mój tel. jest w podpisie
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • rafalr26
                        Classic
                        • 2009
                        • 16
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Problem rozwiązany w 99%. Okazało się, że uszkodzeniu uległ wybierak skrzyni tzn, ten cały mechanizm który wchodzi w skrzynię biegów. Pozostały 1% to dziwne położenie drążka zmiany biegów - jest cofniety w tył. Luz jest przesunięty względem oryginału o jakies 2-3 centymetry w tył. "Mechanik" który naprawiał mi skrzynie stwierdził, że mam coś nie tak z linkami. Macie jakieś pomysły co może być powodem takiego przestawienia drążka. Dodatkowo to co zauważyłem po naprawie, że mam bardzo krótki skok skrzyni, bynajmniej mi to nie przeszkadza ale ... .

                        [ Dodano: Czw 22 Mar, 12 14:01 ]
                        Czy jest wogóle jakaś regulacja położenia samego drążka zmiany biegów bez ingerencji w ustawienia linek przy skrzyni?

                        Komentarz

                        Pracuję...